Alla inlägg den 23 november 2014

Av johanochellenpaolikastallen - 23 november 2014 00:45

Nu nar jag har varit i Sydney har jag bott hos Karen, en van till Jessica pa jobbet, och hennes familj. Jag skulle bara lamna nagot fran Svergie, men blev inbjuden att sova dar tva natter. Sa snalla manniskor som oppnar upp sitt hem och bjuder in en. Det gor mig glad!

De bor i Manly, norra Sydney. Man far ta farja dit. Som en buss, fast bat. Coolt!
Jag blev tipsad av Karen om "the Spit to Manly walk". En lang, lang promenad med vaxlande natur. Man gick i princip i bade djungel och i torr tarrang. Langs hela promenaden fanns det mini-strander och klippor dar man kunde bada och sa. Fantastiskt fint!
 


Dessa sma jaklarna fanns overallt. Sag en GIGANTISK. Dar var jattemanga djur langs promenaden som jag aldrig sett och hort forr, vissa vet jag inte ens vad det var for slags djur...

 

Passade aven pa att ake en tur till in till Sydney och Royal Botanical Gradens. 
       

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Nu beger vi oss äntligen ut på vår resa i delar av Oceanien och Sydamerika!
Vi ska försöka lägga upp lite bilder och kanske skriva en skvätt.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<<
November 2014 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards