Alla inlägg under november 2014

Av johanochellenpaolikastallen - 20 november 2014 14:00

Harom dagen akte jag pa great ocean road, kustvagen vasterut fran Melbourne. Det var sjukt fint! Jag hade riktigt tur med vadret. Det regnade i de precis ratta stunderna.
Vadret ar for ovrigt valdigt konstigt i Melbourne. Det kan skifta mycket under dagen och hur som helst over natten. En man jag traffade sa att de har ett ordsprak som lyder "If you don't like the weather, just wait a minute".
 

Jag sag vilda kangurur och koalor, frackt!
   
 

Och traffade papegojor ocksa. Laskigt...
 

Gibbsons Steps var nog detta. Fantastiskt vackert!
 

Man korde inte hela tiden langst kusten, utan aven i dalar och genom regnskog.
 

Slutdestinationen "The Twelve Apostels" (Fast det vara dinns sju eller atta). Det var en storm pa vag in, sa himlen ut mot havet var svart, frackt det ocksa.
 

Ursakta att prickarna ovanfor vissa bokstaver ramlat bort i texten.
Kramis

Av johanochellenpaolikastallen - 19 november 2014 14:00

Nara mitt hostel kryper tydligen bebis-pingviner fram efter solens nedgang. Hogst oklart varfor, skulle jag kanske tagit reda pa. I alla fall var de riktigt sota! Tyvarr fick man inte anvande blixt vilket resulterar i att det ser ut som om de star i Red Light District.
 

Kvallen mest pinsamma var nar pingvinerna skrek och jag sager "oh listen, they are arguing" och pingvingubben berdvid sager "no miss, that is sex"...

Finfin utsikt mot Melbourne.
 

Av johanochellenpaolikastallen - 18 november 2014 14:00

Nu är jag i Melbourne, Australien och det är verkligen en underbar stad som jag redan är lite kär i. Här bor nästan 4 miljoner människor men ändå är det sa lugnt och stilla på ett sätt.
 

Jag har hängt med två tyska, roliga tjejer dessa dagar. Här är vi vid Melbournes skyline. På kvällen var vi på en "roof top-bar" där man såg ut över hela staden. Fantastiskt fint. Tyvärr tyckte inte kameran det.
 


Staden har väldigt mycket kultur att se, många gatumusikanter och lagliga graffitimålade gator. Livligt liksom.
 

En fin byggnad. Lyssnade inte på vad guiden sa, så kan tyvärr inte utala mig om vad det var från borjan. I alla fall skriver universitetsstudenterna sina tentor där nu. De sitter ofta i parken utanför och pluggar.  

 

30 grader varmt och julpynt i staden känns väldigt skumt. Här har vi kanske årets jullklapp?
 

Jag har också varit på enorma Queen Victoria Market där man kan köpa allt från kläder och smycken till frukt och grönsaker, kött och fisk och take away-mat. Och kolla Allan Kalid, tänk om du bodde här ;).
 
Adios

Av johanochellenpaolikastallen - 18 november 2014 12:15

Hej alla glada människor!

Tänkte skriva lite om var plan for resan eftersom folk har undrat. Typ såhär kommer resan att se ut:

Ellen åker själv till Australien.
Johan kommer till Nya Zeeland efter nyår.
Sen åker vi ihop till Fiji och sen Sydamerika.
I Sydamerika ska vi till Bolivia, Peru, antagligen Ecuador och sist Colombia.

Spännande!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Nu beger vi oss äntligen ut på vår resa i delar av Oceanien och Sydamerika!
Vi ska försöka lägga upp lite bilder och kanske skriva en skvätt.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<<
November 2014 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards